Fraktkostnad 
Fraktkostnaden inom Sverige är 39 kr. Handlar du över 1000 kr så bjuder vi på frakten.
Fraktkostnad utanför Sverige är 99 kr oavsett hur mycket du beställer för och vilket land du beställer från. 

Beräknad leveranstid

Leveranstiden är normalt 1–3 arbetsdagar. Vi gör alltid allt vad vi kan för att levererar din beställning så fort vi bara kan. Vi samarbetar med både posten och DHL. Alla små smala paket skickas med posten direkt till din brevlåda. Lite större paket skickas med DHL till ditt närmaste utlämningsställe. När paketet anlänt till ombudet skickas ett SMS ut om att ditt paket finns klart för upphämtning. Om du inte har angivit ett mobilnummer får du istället ett mail om att ditt paket finns att hämta. Tänk på att du som kund alltid ska kunna visa legitimation vid hämtning av ditt paket.  

Betalningsalternativ

Klarna Checkout erbjuds du olika betalsätt efter att du har bekräftat ditt köp i kassan. Faktura är förvalt men du kan givetvis ändra betalsätt till kortbetalning eller direktbetalning via bank. 

Klarna faktura

När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

•    Få alltid hem varan innan du betalar

•    Betalningstid - alltid 14 dagar

•    Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter

•    Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*

•    Ladda ner dina fakturor från klarna.se

•    Möjlighet till delbetalning

Inga avgifter tillkommer. Om betalningen uteblir tillkommer dock en påminnelseavgift om 60,00 kr samt dröjsmålsränta om 25.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

Klarna AB, organisationsnummer SE556737-0431

Öppet köp


Du har alltid 14 dagars öppet köp, full bytesrätt och ångerrätt. Alla returer skall vara oanvända och i oskadat skick. Varan får alltså inte vara använd och alla lappar måste sitta kvar. Om du vill returnera ett plagg till oss så skicka ett mail där du skriver ordernummer, vilken vara det gäller, om du vill byta varan eller få pengarna tillbaka. Berätta gärna för oss varför du inte är nöjd med ditt köp och vill returnera varan. Det hjälper oss att bli bättre. Observera att du står för returfrakten och är ansvarig för varan tills det att den nått oss. 

Skicka varan/varorna till:

Cissi och Selma AB
Bondegatan 12
116 33 Stockholm 

Om du ångrar ditt köp och skickar tillbaka en produkt till oss betalar vi tillbaka ditt köpbelopp senast inom 5 dagar. 

 

Konsumentköplagen 

 

Som kund skyddas du av konsumentköprättslagen, www.konsumentverket.se. Skulle det vara något problem så följer Cissi och Selma AB Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer. 

Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt Distansavtalslagen. Det innebär att om du köper en vara på postorder eller via telefon, TV-shop eller Internet, har du möjlighet att ångra köpet inom 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa från den dag du tagit emot varan. Tänk på att du endast kan ångra köp av plomberade förbruksvaror, som till exempel DVD-filmer, leksaker etc., om plomberingen är obruten. Läs mer här:  Konsumentverket om ångerrätt

Är det fel på en vara du köpt kan du enligt konsumentköplagen bland annat ha rätt att kräva fri reparation, omleverans av en ny felfri vara eller att häva köpet och få pengar tillbaka. Läs mer här:  Konsumentverket om reklamationer  

Försäljning till minderåriga

Vår butik säljer inte produkter till minderåriga (under 18 år) utan målsmans tillåtelse.

Vi hanterar dina personuppgifter enligt PUL

När du gör din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress och personnummer. Samtidigt godkänner du att vi sparar och använder dina personuppgifter för att vi ska kunna fullfölja våra åtaganden mot dig som kund. Vi dokumenterar dessutom viss kommunikation som vi har med dig via telefon eller e-post, för att kunna ge dig bästa service och följa upp dina ärenden.
   
Enligt Personuppgiftslagen (PUL) har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om informationen är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att den ska rättas eller tas bort. Kontakta i så fall vår kundtjänst.
   
Vi kommer aldrig att lämna ut dina personuppgifter till tredje part.

   

Kontakta oss gärna för mer information